Begeleiding

Passend onderwijs en ondersteuningsprofiel van het Mill Hill College
Per 1 augustus 2014 is de wet op passend onderwijs van kracht.

Wat betekent dit voor de nieuwe leerlingen van het Mill Hill College?
Als leerlingen met een extra ondersteuningsbehoefte zich na 1 augustus 2014 aanmelden bij het Mill Hill College, zal het intern zorgteam nagaan of het Mill Hill College passende ondersteuning kan bieden en of er daarmee een match is tussen de leerling en de school.

Wat betekent passend onderwijs voor de huidige leerlingen van het Mill Hill College?
Voor de leerlingen die al onderwijs op het Mill Hill College volgen, verandert er weinig. Zij kunnen verwachten dat het ondersteuningssysteem blijft zoals het is. Zij krijgen ondersteuning van hun mentoren en vakdocenten. Indien er meer begeleiding nodig is, wordt er in het intern zorgteam besproken welke ondersteuning geboden kan gaan worden.

Dat kan zijn binnen de school; te denken valt aan begeleiding van de counselors, een screening door de RT-coördinator een onderzoek bij de orthopedagoog of een gesprekje met de schoolmaatschappelijk werkster. Het kan ook zijn dat de leerling en diens ouder(s)/verzorger(s) geadviseerd worden om ondersteuning bij de externe partners van de school te gaan vragen. Daarbij kunt u denken aan bijvoorbeeld het GGZ, de GGD, Kompaan & de Bocht.

Daarnaast zijn er leerlingen met leer- en gedragsproblemen die veroorzaakt zijn door ziekte, een lichamelijke beperking of door problemen in het autistisch spectrum. Zij krijgen extra ondersteuning van een persoonlijk begeleider. Dit is de mentor of iemand die naast de mentor persoonlijke aandacht aan die ene leerling kan geven en die de link vormt tussen de leerling en diens ouder(s)/verzorger(s) en de school.

Klik hier voor meer algemene informatie over passend onderwijs.

In het schoolondersteuningsprofiel staat aangegeven welke ondersteuning er op het Mill Hill College wordt geboden aan de leerlingen.